11 Červenec 2018

Ducato, kvalita a svoboda od Fiat Professional

 

  • Ducato nabízí jedinečné vlastnosti ve smyslu komfortu, motorizací, převodového ústrojí a bezpečnosti. I díky nim bylo vždy předurčeno kpřestavbám na obytné vozy.
  • Ducato se vyrábí od roku 1981 v továrně Sevel v Atesse ve Val di Sangro, největší továrně pro lehké užitkové automobily v Evropě.
  • Tato továrna je rovněž domovem Akademie, centra, kde probíhají školení vedoucích týmů.
  • Bestseller značky Fiat Professional je lídrem segmentu obytných vozidel už šest generací. Dnes jsou tři ze čtyř obytných vozidel prodaných v Evropě postavená na bázi Ducata a v posledních deseti letech si je pro své dovolené zvolilo přes 500000 rodin. Není tak překvapením, že Ducato bylo již po jedenácté za sebou zvoleno Nejlepším základem pro obytný vůz.
  • Ducato se ale nepřetržitě vyvíjí a čerpá z bohatých zkušeností v oblasti rekreačních vozidel.
  • Ducato je lídrem vposkytování řešení vedoucích ke svobodnému cestování. Jeho zaměření na zákazníka je zřetelné na široké řadě služeb navržených ve spolupráci se značkou Mopar poskytující prvotřídní péči v oblasti outdoorové turistiky.

 

Ducato je vyráběno v továrně Sevel v italské Atesse ve Val di Sangro, v největší evropské továrně na lehká užitková vozidla. Od roku 1981 se zde vyrábějí i základy, na kterých následně specializované nástavbářské firmy staví obytná vozidla. Ze zdejších výrobních linek sjelo dosud už šest generací Ducata, které uspokojily touhy statisíců uživatelů, mimo jiné díky mnoha variantám karoserií, pravidelnému čtvercovému tvaru nákladového prostoru, účinným podvozkům a jízdním vlastnostem na úrovní osobního vozu. Díky těmto vlastnostem se z Ducata stal bestseller na všech hlavních evropských trzích a ideální základ pro obytná vozidla. Rok od roku zaznamenává Ducato v tomto sektoru nárůst, který za poslední čtyři roky činí přibližně 50 %.

 

Rekordman z italského kraje Abruzzo stojící na pevných základech

Vedoucí postavení Ducata na trhu pramení z jeho nedostižnosti v oblasti poskytovaných technologií a schopnosti vyhovět různorodým potřebám zákazníků. K tomu využívá řešení, která nástavbářům zjednodušují práci a uživatelům zpříjemňují život na palubě. Tato řešení jsou vyvíjená tak, aby ulevila uživatelům obytných vozidel od starostí souvisejících s užíváním vozidla, a mohli se tak plně soustředit na zážitek ze svých dovolených. Továrna Sevel se vyvíjí spolu s Ducatem za nepřetržitých investic do flexibility, kvality i možností výroby. V továrně bylo v roce 1981 zaměstnáno něco málo přes 600 lidí a vrcholná denní produkce činila sedmdesát vozidel. V současnosti se zde denně produkuje 1200 vozidel v neuvěřitelném množství konfigurací. Továrna je jednou z nejkomplexnějších na světě, pokud jde o úroveň odbornosti, organizaci a zavádění inovativních pracovních postupů. Nepřekvapí tak, že je držitelem stříbrné medaile programu World Class Manufacturing, který kromě dodavatelů zahrnuje více než 160 továren FCA. Stříbrná medaile WCM potvrzuje, že továrna splňuje vysoké standardy efektivity, organizace a kvality. V současné době zaměstnává přibližně 6500 lidí, přičemž tento počet po započtení zaměstnanců u dodavatelů působících ve stejném regionu dosahuje 12 500. Průměrný věk zaměstnanců činí 45 let a ženy zde tvoří 21 procent celkové pracovní síly. Továrna hostí rovněž Akademii, centrum, ve kterém se pravidelně školí vedoucí týmů.

Akademie je místem, kde zaměstnanci zlepšují své školící, vůdčí či inovační dovednosti, a to ve čtyřech různých oblastech. Na tomto místě se rovněž dozvídají o budoucích technologiích z oblasti kvality, ergonomie, komplexnosti a pracovišť.

 

Ducato, nejlepší základ pro obytný vůz

Zvláštností továrny Sevel je schopnost vyrábět vozidla šitá doslova na míru, díky čemuž jsou schopna naplnit jakékoliv potřeby zákazníků. Dá se říci, že Ducato nabízí řešení skutečně pro každého zákazníka. Kombinací karoserií, motorů či převodovek vzniká přes 13 000 různých verzí. Nabídka je tak skutečně komplexní. Od roku 1981 bylo vyrobeno přes 3 miliony vozidel Ducato pro nejrůznější použití, přičemž každé mělo své specifické priority. Nízké provozní náklady jsou důležité pro přepravu zboží, zatímco komfort je klíčový při přepravě osob. Flexibilita je zásadní pro přestavby a vysoká kvalita, úroveň zpracování detailů a možnosti personalizace jsou pak rozhodující pro obytné vozy, které v roce 2017 představovaly přibližně 55 procent celkové produkce řady Ducato. Ostatně, čtenáři německého magazínu Promobil zvolili Ducato již po jedenácté za sebou Nejlepším základem pro obytný vůz, což opět potvrzuje jeho vedoucí postavení v segmentu obytných vozidel.

 

Třicet sedm let úspěchů

Před třiceti sedmi lety Ducato způsobilo revoluci na trhu vysokokapacitních dodávek a tato revoluce stále pokračuje. Současná generace - v pořadí již šestá -, se může pochlubit nejvyšší celkovou hmotností v segmentu. Výjimečně vyvážený podvozek a specifické odpružení pro obytné vozy zajišťují bezpečnost a dynamické chování ve všech podmínkách. Velké množství prvků aktivní a pasivní bezpečnosti zajišťuje klid mysli za volantem i na místech cestujících.

Dnes jsou tři ze čtyř prodaných obytných vozidel v Evropě postavená na základu Ducato a v posledních deseti letech si je pro své dovolené zvolilo přes 500 000 rodin. Toto vedoucí postavení vychází ze schopností vyvíjet se a předvídat požadavky uživatelů. První základ pro obytný vůz Ducato například zavedl řadu významných technologických vylepšení schopných přizpůsobit se potřebám rekreačních vozidel. Prvním byl pohon předních kol a motor uložený vpředu napříč, což umožnilo dosáhnout lepší využitelnosti prostoru za kabinou. Generaci za generací představovalo Ducato další a další inovace zaměřené na zlepšení rekreačních vozidel z pohledu nástavbářů i uživatelů obytných dodávek. Není náhodou, že základ pro obytný vůz Ducato byl vyvíjen ve spolupráce s předními evropskými výrobci nástaveb, kterým nyní nabízí nižší a širší podvozek, vybavenou kabinu se střechou, čtvercový tvar pro širší možnosti využití a obecně vynikající objemy a skvělý poměr mezi vnějšími rozměry a vnitřním prostorem. Ducato bylo vždy charakteristické modularitou, ovladatelností a všestranností a tyto vlastnosti spolu s neustálými inovacemi a chytrými řešeními - například kapitánským křeslem - přispěly k jeho úspěchu.

 

Evoluce přístupu

Údaje o trhu ukazují novou skupinu lidí, pro které jsou rekreační vozidla životním stylem. Tito uživatelé skutečně cestují a nejsou jen obyčejnými turisty. Svého stanoveného cíle mohou dosáhnout kdykoliv se jim zachce. Tajemstvím úspěchu outdoorových dovolených jsou emoce, svoboda a flexibilita. Fiat Professional neustále pracuje na vývoji Ducata a doplňuje jej o vysoce vyspělé služby, které jsou vždy na straně zákazníků. Jednou z vlajkových lodí v oblasti péče o zákazníky je call centrum, které zaručuje profesionální, nepřetržité a vysoce kvalitní služby. Fiat Professional se může pochlubit velmi průkopnickým přístupem i v oblasti služeb. V roce 2007 jako první zavedl bezplatnou linku určenou výhradně pro obytné vozy. Dnes, o deset let později, všichni, kdo si zakoupí obytný vůz na bázi Ducata, vstupují do světa služeb, který je doprovází v každém okamžiku dovolené a je připraven zasáhnout i v případě potřeby jednoduchých turistických informací. Vynikající produkt a služby poskytují uživatelům obytných vozidel flexibilitu a maximální svobodu, a proto je Fiat Professional lídrem v oblasti poskytování řešení vedoucích ke svobodnému cestování.

 

Lídr v oblasti poskytování řešení vedoucích ke svobodnému cestování bez starostí

Jedná se o koncept s jasně definovaným významem. Svoboda je to, co Fiat Professional slibuje zákazníkům, a sice, že bude vždy po ruce při řešení jakéhokoliv problému, který je během dovolené může potkat. Lídr, protože současná nabídka značky, a to nejen ve smyslu produktu, ale i specifických služeb pro svět obytných vozidel, je jedinečná a na trhu bezkonkurenční. K dispozici je tým profesionálů, který se stará o potřeby zákazníků od roku 2003. Tento tým se postupně rozšiřoval, zdokonaloval a zlepšoval své schopnosti a stále více se přibližoval zákazníkům a jejich potřebám.

Schopnost naslouchat zákazníkům - počínaje péčí o zákazníka a konče dílnami Fiat Professional - znamená, že značka je schopna efektivně reagovat na aktuální potřeby a plánovat předem ty budoucí. Koncepce služeb tedy nekončí asistencí týkající se produktu, ale zahrnuje i péči o zákazníky na dovolené. Po ruce je dvacet vícejazyčných vyslanců značky Fiat Professional, kteří jsou připraveni odpovídat na bezplatné lince v 51 evropských zemích, 24 hodin denně a sedm dní v týdnu. A především, zabývají se jakýmikoliv problémy, a to tak rychle, jak je to jen možné, včetně zapojení technických oddělení.


Příslib klidné mysli a cestování bez starostí, kterým Fiat Professional vychází vstříc zákazníkům, zahrnuje službu Mopar® Vehicle Protection „Maximum Care" Camper (dostupnou na vybraných trzích), která umožňuje prodloužit záruku na mechanické a elektrické součásti vozidla až na pět let. Od letošního roku může být smlouva podepsána během prvních 12 měsíců ode dne první registrace vozidla.

 

Další důležitá podpora k zákazníkům přichází prostřednictvím nejmodernějších komunikačních technologií: internetových stránek fiatcamper.com (k dispozici v devíti jazycích, s návštěvností 70 000 návštěv měsíčně), kde mohou uživatelé obytných vozidel nalézt informace týkající se údržby svého vozu, dále prostřednictvím sociálních médií, které v reálném čase poskytují informace a doporučení komunity uživatelů, a měsíčního zpravodaje, který je zasílán všem příznivcům outdoorových akcí v regionu EMEA.

Silný týmový duch uživatelů je zřejmý i ve virtuální komunitě Fiat Professional pro rekreační vozidla, která má na facebookových stránkách až 56 000 sledovatelů.

 

Nová identita

Dva klíčové pojmy, které charakterizují produkty a služby značky Fiat Professional, jsou „nepřetržité zlepšování" a „odbornost". Tato dvě slova inspirovala pokrok značky také v oblasti komunikace s koncovými zákazníky, tedy kupci rekreačních vozidel. Pozice značky se v posledních letech zdokonalila a rozvinula. Proto se její komunikace posunula od popisu jedinečnosti produktu a služeb a zaměřila se na všestrannější přístup.

Značka Fiat Professional je lídrem v oblasti poskytování řešení vedoucích k cestování bez starostí, protože její produkty a služby zaručují uživatelům maximální flexibilitu a svobodu. Její pozice byla upevněna prostřednictvím různých aktivit a akcí při každém kontaktu se zákazníky, od desítky mezinárodních výstav, kterých se značka účastní, až po reklamu na 10 různých evropských trzích.

Dalším krokem k upevnění identity značky a podpoření komunikace se zákazníky ze strukturálního hlediska je oslovení těchto zákazníků skutečnou, plnohodnotnou značkou, která má jasný název a rovněž svoji vizuální identitu, samozřejmě v souladu se značkou Fiat Professional.

Nová cesta začíná novým logem „Fiat Professional for Recreational Vehicles", přičemž z tohoto názvu i vizuální stránky je jasně patrná specializace značky Fiat Professional na rekreační vozidla. Tato nová identita se zákazníkům představí na nadcházejících výstavách, počínaje srpnovou výstavou v Düsseldorfu. Fiat Professional zde bude prezentovat svou skutečnou povahu coby lídra segmentu rekreačních vozidel i pomocí komunikačního projektu zaměřeného na vytvoření značky v rámci značky.

 

Turín, 11. července 2018

 

poslední videa

pokroČilé vyhledávání

Hledat...

Od
Komu
Hledat

Související obrázky


Priložené soubory